Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Koncepcja pracy

Koncepcja pracy Przedszkola Nr 10 w Tomaszowie Mazowieckim na lata 2022-2027r.

Główne kierunki pracy przedszkola to:
*profesjonalne podejście do dziecka, pełnienie funkcji opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych,
*wspomaganie rodziców w pracy wychowawczej poprzez udzielanie rzetelnych informacji o dziecku i pomocy psychologiczno- pedagogicznej,
*kształtowanie u dzieci postaw społecznie przyjętych: życzliwość, przyjaźń,
*otwarcia na drugiego człowieka, wzajemnego szacunku, kultury bycia,
*stworzenie klimatu sprzyjającego rozwojowi dzieci: akceptacji, bezpieczeństwa, dążenia do tego, by przedszkole było dla dzieci drugim domem,
*wychowanie w duchu wartości ogólnoludzkich oraz poszanowania ojczyzny, uczenie dzieci odróżniania dobra od zła, podążania za tym co dobre, piękne i szlachetne,
*tworzenie dzieciom warunków do wszechstronnego rozwoju osobowości w duchu personalizmu i pedagogiki poprzez realizację programów ukierunkowanych na dziecko i jego potrzeby, stosowanie aktywnych metod pracy- rozwijających kreatywność dzieci,
*wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci,
*podejmowanie działań uwzględniających potrzeby lokalnego środowiska
*kształtowanie postaw proekologicznych u dzieci,
*respektowanie praw dzieci, dbanie o dobre stosunki międzyludzkie i komunikację interpersonalną.

Nasze przewodnie hasło:
Przedszkole- akceptuje ,toleruje ,wspiera twórczą postawę dziecka.

Misja naszego przedszkola:
Każde dziecko jest dla nas ważne! Zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane i bezpieczne oraz pomożemy mu poznać siebie, stać się samodzielnym i otwartym na świat. Tolerujemy tylko pozytywne zachowania i wspieramy każdego przedszkolaka w jego rozwoju na miarę jego możliwości.
Pragniemy w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią , zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otarte na pomysł i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.

Wizja:
- Absolwenci naszego przedszkola to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków szkolnych. Znają siebie i swoje możliwości, akceptują odrębność innych, potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązują problemy, dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami.
- Przedszkole zapewnia opiekę oraz wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
- Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku
zapewniają podmiotowe traktowanie i dbają o jego wielostronny rozwój.
Pogodna atmosfera w przedszkolu i życzliwi nauczyciele umiejętnie otaczają opieką wszystkie dzieci.
- Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola.
- Nasze przedszkole jest kolorowe i bajeczne. Nasz plac zabaw zaspakaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu i zachęca do zabaw.
- Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobrą opinię w środowisku lokalnym. Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia dopełniają działania wychowawczo- dydaktyczne i wpływają na dobrą ocenę. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy mają satysfakcję ze swojej pracy.

Nasze przedszkole
Przedszkole Nr 10 w Tomaszowie Mazowieckim mieści się przy ulicy Wąwalskiej 24 i wchodzi w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 8. Położone jest na obrzeżach miasta, w otoczeniu lasu i łąki. Nasze przedszkole jest przedszkolem ekologicznym z pięknym ogrodem bogatym w roślinność w postaci wielu gatunków krzewów, drzew , kwiatów i żywopłotu, który tworzy specyficzny klimat.

Do przedszkola uczęszcza przeciętnie każdego roku 70 dzieci w wieku od 3lat do 5 lat. Dzieci zorganizowane są w trzech grupach zróżnicowanych pod względem wieku .
Oddział I ( 3-latki) ,
Oddział II (4-latki)
Oddział III(5-latki).
Każda grupa ma do dyspozycji własną salę . Dzieci mogą bezpiecznie bawić się i wypoczywać w ogrodzie przedszkolnym, w którym znajduje się plac zabaw wyposażony w ekologiczny sprzęt. Ogród to dobrze zagospodarowany teren, posiada zjeżdżalnię, wieżyczki, piaskownicę i trampolinę.
Przedszkole czynne jest 10 godzin (6:30– 16:30) od poniedziałku do piątku.
Kadra pedagogiczna to nauczyciele z wyższym wykształceniem pedagogicznym. Pracę przedszkola wspomaga personel administracyjno – obsługowy.
Nasze przedszkole to placówka z pięknymi tradycjami, wychowała już kilka pokoleń. Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo. Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci. Jesteśmy otwarci na współpracę z rodzicami.
W naszym przedszkolu podejmujemy działania, które pomagają zmniejszyć stres przyszłych wychowanków i rodziców prowadząc dni adaptacyjne.
Prowadzimy działania wychowawcze, profilaktyczne, proekologiczne i prozdrowotne, które opierają się na opracowanych programach:
- program wychowawczo- profilaktyczny,
- program zdrowotny.

Wszystkie treści wplatane są w codzienną pracę z dziećmi i realizowane poprzez różne formy: zajęcia organizowane, zabawy dowolne, dyżury, prace użyteczne, akcje, uroczystości , spotkania, pogadanki, wycieczki, wystawy, pokazy, czynności samoobsługowe.
W celu poprawy bezpieczeństwa pobytu dziecka w przedszkolu opracowaliśmy procedury bezpieczeństwa dzieci na placu zabaw i procedury odbioru i przyprowadzania dzieci. Przedszkolaki uczestniczą również w wielu wycieczkach edukacyjnych.
Oferta edukacyjna przedszkola jest szeroka- prowadzimy działania wymagające wsparcia ( praca indywidualna i w grupach) rozwijamy zdolności i zainteresowania, promujemy umiejętności dzieci w środowisku lokalnym ( występy, wystawy artystyczne, konkursy), dbamy o całościowy rozwój dziecka oraz wzbogacamy formy współpracy z rodzicami ( uroczystości, zajęcia otwarte, festyny, pogadanki, czytanie bajek, przedstawienia teatralne w wykonaniu rodziców, zebrania).

Tradycją jest opowiadanie bajek przez dzieci dla dzieci. Celem tego zadania jest wdrażanie dzieci do prezentowania się przed rówieśnikami, rozwijania umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi oraz do interesowania się literaturą dziecięcą, włączanie rodziców do czytania bajek dzieciom w ramach
Programu „ Cała Polska czyta dzieciom”

Model absolwenta naszego przedszkola
Absolwent naszej placówki
- potrafi umiejętnie wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce,
- potrafi obcować w środowisku przyrodniczym,
- jest wrażliwy na sztukę,
- jest twórczy,
- zna tradycje narodowe,
- jest otwarty na problemy innych,
- jest sprawny fizyczni.

 

Metody stosowane w przedszkolu

Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom
Atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.
Są to metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:

1.Metody czynne:
- metoda samodzielnych doświadczeń
- metoda kierowania własną działalnością dziecka
- metoda zadań stawianych dziecku
- metoda ćwiczeń utrwalających
2.Metody oglądowe:
- obserwacja i pokaz
- osobisty przykład nauczyciela
- udostępnienie sztuki/ dzieła plastyczne, przedstawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne.
3. Metody słowne :
- rozmowy
- opowiadania
- zagadki
- objaśnienia i instrukcje
- sposoby społecznego porozumiewania się
- metody żywego słowa
4. Nowatorskie toki metodyczne
- ruch rozwijający Weronki Sherborne
- opowieść ruchowa
- gimnastyka ekspresyjna R. Labana
- metoda K. Orffa
- gimnastyka rytmiczna A.i M. Kniessów
- metodę dobrego startu M. Bogdanowicz
- metoda prof. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej- dziecięca matematyka

Współpraca przedszkola z rodzicami
Formy współpracy przedszkola z rodzicami
Najczęściej stosowane w przedszkolu formy współpracy i wspierania rodziców w wychowaniu:
- zebrania ogólne i grupowe
- konsultacje i rozmowy indywidualne z dyrektorem i nauczycielkami
- gazetka przedszkola „ Bądźmy razem, a nie obok”
- prowadzenie kącika dla rodziców
- zajęcia adaptacyjne z udziałem nowo przyjętych dzieci i ich rodziców
- zajęcia otwarte
- włączanie rodziców w organizację imprez i uroczystości przedszkolnych
-udzielanie przez rodziców informacji o pracy przedszkola, wyrażanie opinii
- wypełnianie ankiet
- angażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola i grup
Decyzyjność rodziców
Rodzice mogą współdecydować w zakresie:
- udział dziecka w zajęciach dodatkowych ( religia)
- czas pobytu dziecka w przedszkolu
- udział dziecka w wycieczkach
- wyrażania zgody na umieszczanie zdjęć swego dziecka na stronie internetowej i na terenie przedszkola
- ustalanie wysokości składek na radę rodziców i formie ich wydatkowania
- wyeliminowanie potraw , na które dziecko jest uczulone
- wyboru przedstawicieli do rady rodziców i rad grupowych
- opiniowania planu pracy, programów, kalendarza wycieczek, imprez, uroczystości przedszkolnych
- organizacji imprez przedszkolnych
- organizacji rytmu dnia
- wygłaszaniu opinii na temat pracy placówki
-propozycji zakupu sprzętu i zabawek do przedszkola.

Współpraca ze środowiskiem
Cele współpracy z instytucjami:
- rozbudzanie zainteresowań i rozwijanie zdolności dzieci
- satysfakcja z wykonywanej pracy w postaci podziękowań, wyróżnień i nagród
- kształtowanie postaw społecznie pożądanych
- kształtowanie nawyku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych dzieci
- zaangażowanie w życie społeczne środowiska lokalnego
- podtrzymywania tradycji organizowania imprez o charakterze otwartym dla społeczności lokalnej ( festyny)
Szczególnie aktywnie będziemy współpracować z :
- Szkołą Podstawową nr 6 w Tomaszowie Mazowieckim- realizacja programu współpracy, gdzie uwzględniono zwiedzanie szkoły, udział dzieci w lekcjach
„otwartych”
- poradnią psychologiczno- pedagogiczną w Tomaszowie Mazowieckim- udział w warsztatach, kursach doskonalących i szkoleniowych radach pedagogicznych, opieka nad dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wspólne z nauczycielem organizowanie spotkań edukacyjnych dla rodziców ( prelekcje i warsztaty dla rodziców)
- miejską biblioteką – zwiedzanie, wypożyczanie książek, czytanie wspólne w ramach programu „ cała polska czyta dzieciom”
- Miejskim Centrum Kultury – udział dzieci w corocznych konkursach, uczestnictwo w spotkaniach teatralnych, muzycznych, zwiedzanie wystaw
- Komendą Powiatową Policji w Tomaszowie Mazowieckim- pogadanki, zapraszanie gości do przedszkola, zasady prawidłowego uczestnictwa w ruchu drogowym, pokazy dla dzieci
- Ochotniczą Strażą Pożarną w Białobrzegach – zwiedzanie budynku straży, udział w projektach o zagrożeniach pożarowych ,udział w konkursach plastycznych
- powiatową stacją sanitarno- epidemiologiczną w Tomaszowie Mazowieckim- konkursy plastyczne, akcje prozdrowotno- edukacyjne
- Miejskim Ośrodkiem Pomocy- pomoc materialna dla rodziców
- z absolwentami przedszkola- organizowanie spotkań, prezentowanie twórczości wokalnej, recytatorskiej, plastycznej
- Państwową Szkołą Muzyczną – zwiedzanie szkoły , udział w koncertach muzycznych, zapraszanie absolwentów i prezentowanie ich umiejętności
artystycznych
- gazetą lokalną „TIT” – prezentowanie naszych działań w prasie, informowanie o aktualnych i ciekawych imprezach i umieszczanie notatek na ich temat.

Realizacja współpracy przebiegać będzie na podstawie opracowanych planów i przyjmować następujące formy:
- spotkania
- wycieczki
- zwiedzanie wystaw
- udział w konkursach
- udział w imprezach środowiskowych
- pogadanki
- badania
- udział w akcjach
- pokaz udzielania pierwszej pomocy

Promocja przedszkola
Działania promocyjne obejmują :
- prezentowanie życzliwej postawy wobec klientów placówki przez wszystkich pracowników przedszkola
- dbałość o dobrą opinię przedszkola w środowisku lokalnym
-prowadzenie kroniki przedszkolnej, gazetki „ Bądźmy razem ,a nie obok”
- organizacja uroczystości międzyprzedszkolnych
- prowadzenie strony internetowej placówki
- zabieganie o notatki prasowe dotyczące istotnych wydarzeń z życia przedszkola
- dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku
-upowszechnianie informacji o przedszkolu( folder)

Kryteria sukcesu:
W naszym przedszkolu dziecko:
1. Poznaje swoje prawa i obowiązki.
2. Czuje się bezpieczne.
3. Rozwija się twórczo.
4. Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukcesy.
5. Uczy się dostrzegać swoje mocne strony.
6. Buduje pozytywny obraz samego siebie.
7. Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi.
8. Wcześnie zaczyna czytać
W naszym przedszkolu rodzice:
1. Uzyskują pomoc specjalistów.
2. Otrzymują obiektywną ocenę postępów i niepowodzeń dziecka.
3. Mogą być z dzieckiem w trudnych chwilach.
4. Mówią otwarcie o swoich spostrzeżeniach o pracy przedszkola.
5. Bezpośrednio rozmawiają z nauczycielem o trudnych sprawach wychowawczych.
6. Mogą czynnie uczestniczyć w życiu przedszkola.
7. Rodzice w sposób obiektywny wypowiadają się nt. pracy przedszkola.
8. Rodzice czynnie wspierają przedszkole w jego działaniach, chętnie współpracują z nauczycielami oferują wszechstronną pomoc.
W naszym przedszkolu nauczyciele:
1. Aktywnie realizują zadania przedszkola określone w dokumentach wewnętrznych przedszkola.
2. Podejmują działania innowacyjne. Są aktywni i twórczy.
3. Piszą i realizują programy własne, dostosowane do potrzeb grupy i placówki
4. Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
5. Doskonalą swoją wiedzę i zbierają doświadczenia poprzez uczestnictwo w licznych kursach i szkoleniach.
6. Wszyscy nauczyciele wykorzystują metody aktywne w pracy.
7. Pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują partnerów przedszkola.
8. Monitorują efektywność własnej pracy- samokontrola.
9. Dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.