Zadania dla 3-latków
Grupa 3 latków
Tematyka tygodnia: Dbamy o zdrowie.
Poniedziałek 16.11.2020
1.Zabawa Całowanie.
Zapytaj się dziecka, co potrafi zrobić swoimi ustami. Czy umieją pocałować nimi powietrze?
Proś dzieci, aby:
• dały całusa powietrzu,
• pocałowały się w jeden kącik ust, a potem w drugi,
• posłały całusa sufitowi, podłodze,
• posłały całusa któremuś z rodziców czy rodzeństwu lub domownikom,
2.Zabawa muzyczno-ruchowa Muzyczne figurki. Nagranie rytmicznej melodii. Przy muzyce dziecko spaceruje, biegaja, maszeruje (zależy od muzyki). Podczas przerwy w muzyce wykonują ciekawe figurki.
3.Słuchanie wiersza Romana Pisarskiego Kot.
Kotek myje łapki obie i futerko czyści sobie.
Bez ręcznika się obywa, mydła także nie używa!
Kot wygląda zawsze schludnie, rano, wieczór i w południe
Kotek, kotek wlazł na płotek, myje się starannie.
Ja w łazience kran odkręcę będę myć się w wannie.
Rozmowa na temat wiersza.
−Jakie zwierzę myje się, nie używając wody?
−Co jest potrzebne dzieciom do mycia ?
Wtorek 17.11.2020
1. Oglądanie rożnych mydeł , porównywanie ich kształtów, kolorów i zapachów. Rodzic wyjaśnia, do czego służy mydło i w jaki sposób się go używa. Pokazuje prawidłowe mycia rąk , następnie myje dziecko.
2. Kolorowy ręcznik – wykonywanie pracy plastycznej.
.
•Oglądanie przez dziecko różnych ręczników. Zwracanie uwagi na ich wielkość, kolorystykę, wzornictwo. Wypowiedzi dziecka na temat ulubionych ręczników. Wyjaśnianie, do czego służy ręcznik i w jakich sytuacjach się z niego korzysta.
3. Zabawa ruchowa Tyle kroków, ile klaśnięć. Dziecko staje, rodzic głośno klaszcze. Dzieci liczą klaśnięcia, a następnie wykonują tyle kroków, ile było klaśnięć.
Środa 18.11.2020
1. "Wyginam śmiało ciało"- zabawa ruchowa z wykorzystaniem utworu: https://youtu.be/S5TFdKc6TB4
2. Zabawa rozluźniająca Strzepujemy wodę. Dziecko stoi, w lekkim rozkroku, ręce ma opuszczone wzdłuż ciała. Stopniowo strząsają wodę z jednej ręki (dłoni, przedramienia, ramienia), z drugiej ręki, z obu równocześnie, z tułowia, następnie strzepują wodę z jednej nogi i z drugie.
3. Słuchanie wiersza Iwony Róży Salach Zdrowie.
Wszystkie dzieci chcą być zdrowe,
wiosną, latem czy jesienią
i dlatego o tej porze witaminy sobie cenią.
Tomek zjada liść sałaty,
jabłko chrupie mała Ania,
a rzodkiewki i ogórki
na surówkę potnie Hania.
Grześ surówkę palcem trąca,
wcale miska go nie nęci.
Zjadaj Grzesiu, będziesz zdrowy,
trzeba tylko trochę chęci.
Zjesz surówkę, to urośniesz,
ale Grzesio robi miny
i nie wierzy, że w tej misce
siedzą same witaminy.
Rozmowa na temat wiersza.
- Czy Grześ ma rację, nie wierząc, że w surówce są witaminy?
Czwartek 19.11.2020
1. Zabawa dydaktyczna Tworzymy komplety.
Trzy komplety przyborów do mycia zębów.
Rodzic rozkłada przed dzieckiem trzy komplety (kubek, szczoteczka do mycia zębów, pasta) przyborów służących do mycia zębów, różniące się kolorem. Dzieci wyjaśniają, do czego służą te przybory. Tworzą komplety, dopasowując przedmioty w określonym kolorze. Liczą komplety oraz elementy, z których się składają. Nazywają kolory.
2.Rytmizowanie tekstu Zdrowe zęby mamy, bo o nie dbamy.
Dzieci wypowiadają tekst za rodzicem, cicho i głośno. Masują językiem górne zęby i dolne zęby, kłapią zębami, pokazują je w szerokim uśmiechu.
3.Ćwiczenie rozwijające inwencję twórczą oraz sprawność manualną Kolorowy kubeczek do mycia zębów.
Rysunki kubeczków do mycia zębów, klej, elementy z kolorowego papieru
Dziecko ozdabiają rysunki kubeczka do mycia zębów elementami wyciętymi przez z kolorowego papieru, według własnych pomysłów.
Piątek 20.11.2020
1.Zabawy bańkami mydlanymi.
1.Słuchanie wiersza ilustrowanego muzyką .
Dzwonki, płyn do baniek mydlanych, słomiana lub drewniana rurka.
Puszczam bańki mydlane wysoko do góry.
Tańczą i kołyszą się w powietrzu aż pod chmury.
Mienią się wszystkimi kolorami tęczy.
A my teraz do nich radośnie machamy.
2.Ćwiczenia oddechowe.
Płyn do baniek mydlanych, słomiana lub drewniana rurka.
Rodzic puszcza bańki mydlane, dziecko próbują delikatnie dmuchać tak, aby nie spadły na ziemię.
3.Podział przedmiotów według jednej cechy.
Lekkie przedmioty i ciężkie przedmioty.
Rodzic rozkłada na dywanie kilka lekkich przedmiotów (piórko, kartka papieru) i kilka ciężkich (kamień, duże jabłko). Dziecko ogląda je, bierze do rąk. Następnie po jednej stronie układają ciężkie przedmioty, a po drugiej – lekkie.