Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania dla 3-latków

Propozycje zabaw i zajęć dla dzieci z grupy "Misie":

12.04.2021r. Poniedziałek

Obejrzyjcie film edukacyjny- „Kosmos- animacje edukacyjne”. https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

13.04.2021r. Wtorek

Przeczytajcie opowiadanie Joanny Papuzińskiej „Jak nasza mama zreperowała księżyc”.

Mama opowiadała potem, że obudziła się w nocy, bo księżyc świecił jej prosto w twarz. Wstała z łóżka, aby zasłonić okno. I wtedy usłyszała, że ktoś pochlipuje na dworze. Więc wyjrzała przez okno, ciekawa, co tam się dzieje. I zobaczyła, że księżyc świeci na niebie z bardzo smutną miną, a po brodzie, osłoniętej małą, białą chmurką, płyną mu łzy.
– Co się stało? – spytała nasza mama.
– Dlaczego płaczesz?
– Buuu!.... – rozpłakał się wtedy księżyc na cały głos.
– Chciałem zobaczyć, jak wygląda z bliska wielkie miasto, spuściłem się na dół, zaczepiłem o wysoką wieżę i obtłukłem sobie rożek! Księżyc odsunął białą chmurkę i mama zobaczyła, że ma utrącony dolny róg. Wyglądał zupełnie jak nadłamany rogalik.
– Co to będzie! – lamentował księżyc.
– Kiedy zrobię się znów okrągły, będę wyglądał jak plasterek sera nadgryziony przez myszy! Wszyscy mnie wyśmieją!
– Cicho – powiedziała mama. – Cicho, bo pobudzisz dzieci. Chodź tu, na balkon, połóż się na leżaku i poświeć mi, a ja spróbuję wymyślić jakąś radę na twoje zmartwienie. Księżyc podpłynął do balkonu i ułożył się ostrożnie na leżaku. A mama nałożyła szlafrok, pantofle i poszła do kuchni. Cichutko wyciągnęła stolnicę, mąkę, jaja, śmietanę i zagniotła wielki kawał żółciutkiego ciasta. Z tego ciasta ulepiła rożek, taki, jakiego brakowało księżycowi.
– Siedź teraz spokojnie – powiedziała – to ci przyprawię ten twój nieszczęsny rożek. Okleiła mama księżycowi brodę ciastem, równiutko, i wylepiła taki sam rożek, jak ten, co się obtłukł. Potem wzięła jeszcze parę skórek pomarańczowych i tymi skórkami, jak plastrem, przylepiła ciasto do księżyca.
– Gotowe! – powiedziała. – Za kilka dni rożek ci przyrośnie i będziesz mógł te plasterki wyrzucić. Ale pamiętaj, na drugi raz nie bądź gapą, omijaj sterczące dachy i wysokie wieże. Przecież mogłeś się rozbić na kawałki.

Porozmawiajcie na temat opowiadania.
Przykładowe pytania.
− Kto płakał w nocy i obudził mamę?
- Co się stało księżycowi?
− O co martwił się księżyc?
- Na jaki pomysł wpadła mama?
− Z jakich składników zrobiła ciasto?
− Czego użyła do przyklejenia brakującego rożka?
− O co mama poprosiła księżyc?

14.04.2021r. Środa

Praca plastyczna - „Jak zrobić kosmos w słoiku” link do filmu instruktażowego. https://www.youtube.com/watch?v=mRg-bpD4_Ww

15.04.2021r. Czwartek

Joga dla dzieci „Przygoda na słodkiej krainie pokus” link do ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=48TKBy7Ydao

16.04.2021r. Piątek

Naucz się piosenki „ Małe ciała niebieskie” link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=1Uz9NqDV5ZM

 

********************************************************

 

06.04.2021 wtorek
 
1.Słuchanie wiersza.
 
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
 
• Rozmowa na temat wiersza.
− Co nam daje gimnastyka?
− Co wykonujemy podczas gimnastyki?
 
2.Rytmiczne dzielenie słów związanych ze sportem (na sylaby). Dzieci dzielą rytmicznie (na sylaby) z rodzicem słowa: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki), przysiady (przy-sia-dy).
 
07.04.2021 środa
 
Ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Rozpędzony pociąg.
Wiersz Rozpędzony pociąg został napisany z myślą o ćwiczeniach oddechowych, mających na celu pobudzenie do pracy przeponę.
Szybkie wypowiadanie zespołu głosek (czuk) usprawnia jednocześnie wargi, czubek języka i jego tylną część.
 
Pędzi pociąg pędzi,
przez lasy i pola,
słychać turkot, furkot
to dudnią wciąż koła,
Czuk, czuk, czuk... czuk, czuk, czuk...
Mknie pociąg po torach,
huk rozlega się w lesie,
a stukot wielu kół
w lesie echem się niesie.
Czuk, czuk, czuk... czuk, czuk, czuk...
Pędzi pociąg przez wioski,
mija lasy i pola,
słychać turkot i furkot,
to dudnią wciąż koła.
Czuk, czuk, czuk... czuk, czuk, czuk...
Jadą ludzie pociągiem,
dudni głośno sto kół,
pędzi pociąg szalony,
wiezie uczniów do szkół.
Czuk, czuk, czuk... czuk, czuk, czuk...
Mija stacje i pola,
huk rozlega się w lesie,
to dudnienie pociągu
echem w lesie się niesie.
Czuk, czuk, czuk... czuk, czuk, czuk...
Coraz słabiej już słychać
pociągowe hałasy,
pociąg jest już daleko,
mija pola i lasy.
Czuk, czuk, czuk... czuk, czuk, czuk...
 
dzieci, powtarzając za rodzicem, naśladują stukot kół pociągu – na jednym wydechu energicznie wypowiadają szeptem, raz głośniej, raz ciszej: Czuk, czuk, czuk...
 
08.04.2021 czwartek
 
Duża piłka i mała piłka – ćwiczenia klasyfikacyjne. Zabawa z elementem podskoku Małe piłki i duże piłki. Dzieci na hasło: Małe piłki podskakują delikatnie na palcach (rodzic wyjaśnia, że małe piłki są lekkie). Gdy usłyszą hasło: Duże piłki, podskakują ciężko na całych stopach (rodzic wyjaśnia, że duże piłki są ciężkie)
 
Zabawa ruchowa z elementem toczenia – Toczymy piłkę do celu. Skakanki, piłka. Rodzic układa w jednym końcu sali koło ze skakanek. Dzieci z drugiego końca sali toczą kolejno piłkę do wyznaczonego celu.
 
Zabawa ruchowa Tyle samo. Dzieci stają w jednym końcu sali, a rodzic naprzeciwko nich, w drugim końcu. rodzic klaszcze, dzieci słuchają i liczą klaśnięcia. Potem przesuwają się do przodu o tyle kroków, ile było klaśnięć. Zabawa kończy się, gdy dzieci dojdą do rodzica.
 
09.04.2021 piątek
 
Zabawy
• Części ciała. Dzieci stoją w rozsypce. rodzic wymienia nazwy części ciała. Dzieci wykonują głęboki wdech, a na wydechu powtarzają nazwę części ciała, jednocześnie jej dotykając. Np.: głowa, ucho, brzuch, kolano, oko, nos, stopa.
 
• Kołysanie. Nagranie spokojnej melodii. Przy odtwarzaniu spokojnej melodii dzieci poruszają językiem od jednego rogu ust do drugiego (kołyszą językiem), a po chwili – poruszają językiem od górnej wargi do dolnej.
 
• Dmuchanie. Dzieci dmuchają, dopóki starczy im tchu, na przemian: raz na jedną dłoń, raz na drugą.
 
• Buzia. Kartki, kredki. Dzieci siedzą przy stolikach. Wymieniają elementy, które wchodzą w skład twarzy. Mówią, które z nich występują pojedynczo, a które – podwójnie. Następnie rysują na kartkach dowolne buzie, pamiętając o wszystkich wymienionych szczegółach.
 
 

********************************************************

Poniedziałek 29.03.2021r.

Obejrzyjcie razem film o wielkanocnych zwyczajach:

Wielkanocne zwyczaje

Wtorek 30.03.2021r.

Rodzic czyta opowiadanie Grzegorz Kasdepke „Najpiękniejsze...

„ Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze! Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.
– Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!
– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!
Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
– Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski.
– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania. Zanim się obejrzały, z popękanych kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
– Jaka śliczniutka! – wygdakała pierwsza kura.
– Mój ty kochany! – rozczuliła się druga.
– Chlip, chlip! – płakała ze szczęścia trzecia kura. A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”.

Rozmowa na temat opowiadania.
• Wyjaśnienie znaczenia słowa nioska.
− Co zniosły kury?
− Dlaczego chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze?
− Co zrobiły, aby tak się stało?
− Jak pomalowały jajka?
− Jakie kurczątka wykluły się z jajek?

Środa 31.03.2021r.
• Zabawy badawcze Z czego składa się jajko? Jajko, spodeczki, jaja na twardo. Zapoznanie z budową jaja kurzego: rozbicie surowego jajka; oglądanie białka i żółtka na spodeczkach; określanie ich konsystencji i koloru. Wyjaśnianie , jakie funkcje białko i żółtko pełnią w jajku; podawanie charakterystycznych cech skorupki. Określanie przez dzieci, w jakiej postaci można spożywać jajka. Degustowanie jaj ugotowanych na twardo.

Czwartek 01.04.2021r.

Rodzic czyta rymowanke „Spacer czterech kur”
Były sobie kury cztery,
co lubiły na pole spacery.
Pierwsza – czarne piórka
druga – białe piórka,
trzecia – ruda i gruba,,
a czwarta – oczkiem mruga.

• Rozmowa na temat rymowanki.
− Ile było kur?
− Jak wyglądała pierwsza kura?
− A jak wyglądały druga, trzecia kura?
− Co robiła czwarta kura?
− Dokąd poszły kury?

Nauka piosenki Święta Wielkanocne "

https://www.youtube.com/watch?v=hz6UOR5qyIc

Piątek 02.04.2021r.

Wykonaj zajączka z rolki po papierze , poniżej film instruktażowy.

https://www.youtube.com/watch?v=vkmbDV4a1Ds