Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania dla 5-latków

Propozycje zabaw i zajęć dla dzieci z grupy "Słoneczka":

Tematyka tygodnia „CUDA I DZIWY”

12 kwietnia 2021r. (poniedziałek)

Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Kółeczka”.

Dziecko maszeruje po pokoju w różnych kierunkach. Na klaśniecie rodzica wykonuje koło z lalką lub maskotką w różnych miejscach w wyznaczonych przez rodzica.
Ćwiczenie nóg „Jak sprężynka”. Dziecko wykonuje rytmiczne przysiady i wspięcia w tempie klaśnięć przez rodzica.
Ćwiczenia tułowia „Wyjrzyj przez okienko”. Dziecko dobiera się parami z rodzicem . Stają bokiem naprzeciwko siebie, podają sobie wewnętrzne ręce i podnoszą je w górę, tworząc bramki. Wykonują kolejno skręt w stronę podniesionych rąk – wyglądają przez okienko – i wracają do postawy wyjściowej (stopy cały czas mają oparte o podłogę). Po kilku skrętach w jedną stronę podają sobie przeciwne ręce i wyglądają w drugą stronę. 124

Zabawa „Drobna kaszka”. Dziecko stoi parami, jak w poprzednim ćwiczeniu, podają sobie ręce skrzyżnie i wirują w koło, w prawo i w lewo, ze zmianą kierunku na sygnał hasło rodzica „hop”

Marsz po obwodzie koła, rytmiczne wymawianie przysłowia o kwietniu. „Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy trochę lata”

Moja planeta” -zabawa plastyczna

Proponuję narysowanie mazakami lub kredkami swojej planety w ulubionym kolorze. Wykorzystujemy tylko jedną kredkę np. niebieską, zieloną itp.

Wykonaj kartę pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=72

 

(13 kwietnia 2021r.) wtorek.

Pobawcie się przy piosence” Ufoludki”.

https://www.youtube.com/watch?v=Jtm4_sbUaDI

Mój brat wciąż czyta o kosmitach
Gwiazdach, planetach i orbitach
O niczym innym nie chce słyszeć
Nawet do UFO listy pisze
Wreszcie zasłużył na nagrodę
I latający ujrzał spodek
Bo wylądował dziś w ogródku
Pojazd zielonych ufoludków

ref. Zielone włosy, zielone butki
Całe zielone są ufoludki
Zielone włosy, zielone butki
Całe zielone są ufoludki

Kot na ich widok zaraz zmyka
Dziwnego boi się ludzika
Pierwszy kot przykrył nos ogonem
Może to gryzie to zielone
A czym się żywi śmieszny stworek
Czy zjedzą z nami podwieczorek
Kompot dostały, tort dostały
Zjadły, wpiły, odleciały

ref.

Ćwiczenia słuchowe „Co to za dźwięki?”

Metalowe przedmioty. Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez poruszanie metalowymi przedmiotami, np.: monetami, łyżkami, pokrywkami, kluczami. Rodzic demonstruje zgromadzone przedmioty, dzieci je nazywają i określają, do czego służą. Próbują w różny sposób wydobyć z nich dźwięki. Po odwróceniu się dziecko rozpoznaje, jaki przedmiot wydaje dany dźwięk .

Wykonaj kartę pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=74

(14 kwietnia 2021r.) środa

Mój Ufoludek”- moja propozycja ufoludka albo możecie narysować sami wg własnego pomysłu. Możecie go pokolorować, wyciąć dokleić patyczek i macie kukiełkę do wiersza autor nieznany „ Ufoludek”. Może nauczycie się go na pamięć.

Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, sa.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.

https://www.gify.net/img-kolorowanka-kosmita-i-ufoludek-ruchomy-obrazek-0019-176050.htm

Posłuchajcie opowieści czytanej przez rodzica „Wyprawa na planetę”.

Możecie wykorzystać tę muzykę jako podkład. Srebrna folia możecie być wykorzystana jako kombinezon lub kask dla kosmonauty.

https://www.youtube.com/watch?v=icgGyR3iusU&list=PLBiR_hyKy8z8qofJPz-GoAkHM_9mgQFpD

Pewnego dnia kosmonauta postanowił wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założył skafander kosmiczny, wszedł po schodkach do rakiety, zapiął pasy bezpieczeństwa i wystartował w nieznaną podróż. Leciał, leciał, omijało napotkane rakiety i statki kosmiczne, machał rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądował na niezwykłej planecie. Wysiadł z rakiety. Przeskakiwał z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęło przez czerwoną rzekę, czołgał się przez zarośla, aż w końcu stanęło na górze. Tam zobaczył ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczął latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczył. Ocierał pot z czoła. Postanowił chwilę odpocząć. Położył się na piasku i zasnął, cichutko pochrapując. Kiedy otworzył oczy i mocno się przeciągnął, aby rozprostować kości, okazało się, że znajduje się przy swojej rakiecie. Wsiadł do niej, wchodząc po schodkach, i ruszył w powrotną drogę, bo na Ziemi czuł się najlepiej.

(15 kwietnia 2021r.)czwartek

Moja rakieta– wykonywanie wymyślonych przez dzieci rakiet z wykorzystaniem plastikowych butelek po napojach (różnej wielkości) lub rolki po papierze ,folii samoprzylepnej i papieru kolorowego. Plastikowe butelki po napojach (różnej wielkości),

Oto propozycja.

https://www.youtube.com/watch?v=QNCxe1mknTo

Liczę kosmonautów – zabawa matematyczna.

Oto propozycja wydrukowania kosmonauty. Wykonajcie zadania wg polecenia. Układanie sylwet kosmonautów zgodnie z opisem .: pierwszy ma niebieskie szelki, drugi – z listków pasek wielki, trzeci – żółte okulary, czwarty – buty nie do pary, piąty – kieszeń całkiem sporą, szósty – torebkę czerwoną, siódmy – czarne rękawiczki, ósmy – dwa małe króliczki, dziewiąty – nos zakrzywiony, a dziesiąty jest zielony. Możecie narysować własnych kosmonautów , je wyciąć i nakleić na niebieski karton pomalowany farbą.

http://www.supercoloring.com/pl/node/982099

Wykonaj kartę pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=77

 

( 16 kwietnia 2021r.)piątek

Słoneczko” praca plastyczna.

Oto propozycja wykonania słoneczka z papierowego talerzyka. Możecie sami coś wymyśleć.

https://edufunkids.com/slonce-praca-plastyczna-z-wykorzystaniem-talerzyka-papierowego/

Ćwiczenia sprawnościowe Zabawy kosmonautów (podkreślanie znaczenia sprawności fizycznej kosmonautów przygotowujących się do lotów w przestrzeń kosmiczną). Nagranie muzyki marszowej.

https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo

Dziecko maszeruje po całej sali przy dźwiękach muzyki marszowej. Podczas kolejnych przerw w muzyce wykonują polecenia rodzica ., np.:

− Stań na jednej nodze.

− Leż na plecach, złączone nogi unoś ku górze.

− Podskakuj obunóż w miejscu.

− Przeskakuj z nogi na nogę.

− Naprzemiennie dotykaj łokciem przeciwległego kolana.

− Przełóż rękę pod kolanem i złap się za nos.

− Przejdź po sznurku rozłożonym na dywanie.

− Przeczołgaj się pod krzesłem.

Wymyśl swoje ćwiczenia. Udanej zabawy.

 

Wykonaj kartę pracy.

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=78

 

 

***********************************************

Wtorek 6 kwietnia 2021r.

Posłuchaj wiersza Jadwigi Koczanowskiej” Gimnastyka”. Może nauczysz się go na pamięć.

Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody niezawodne są metody.

 

Wykonaj kartę pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=64

Pobaw się razem z rodzicami lub rodzeństwem ćwicząc tak jak ludzik.

Ludziki

Środa 7 kwietnia 2021r.

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Po równiutkiej dróżce”.

Dziecko stoi na jednej linii przy ścianie. Zapamiętuje swoje miejsca. Idzie na spacer zgodnie z wierszem mówionym przez rodzica., naśladując ruchy, o których jest w nim mowa.

Idzie dziecko równą drogą, maszeruje w rytmie wiersza
po kamyczkach iść nie mogą,
po kamyczkach hop, hop, hop, wykonuje trzy podskoki w miejscu
a potem przysiad podparty do dołeczka skok.
Pora wracać.
Kto się znuży, maszeruje w rytmie wiersza
ten odpocznie po podróży. biegnie na swoje miejsca
Dom już blisko... nogi w ruch.
Kto zwycięży – zuch!
Rodzic wykonuje wszystkie ruchy z dzieckiem.

Pobaw się przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

Wykonaj kartę pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=66

 

Czwartek 8 kwietnia 2021r.

Zabawy w ogrodzie przydomowym.

Zabawa z el. skoku „Zły wąż”

Długi sznurek położony na trawie . Dziecko przeskakuje go, by nie „obudzić” węża.

Zabawa ruchowa „ Balonowe brzuchy”

Dziecko z rodzeństwem otrzymuje nadmuchany balon, który musi wspólnie przytrzymywać brzuchami, nie można go przytrzymywać rękami, nie może być również za bardzo ściskany, aby nie pękł.

Zabawa ruchowa” Przeprawa przez strumień”

Na trawie rodzic układa koc złożony na 4 części będzie to rwący potok. Można się przez niego przeprawić, przeskakując z kamienia na kamień. Kamienie te – takiej wielkości, by zmieściła się na nich stopa – rodzic układa przed rozpoczęciem zabawy. Dziecko przechodzi przez „mostek”

Zabawa ruchowa” Rzucanie do celu”

Reklamówki, gazety, gumki recepturki, tekturowe pudełko. Rodzic napełnia kilka reklamówek (do połowy) pogniecionymi gazetami i nakłada na nie gumki aptekarskie, aby je zamknąć. Stara się trafić nimi do kosza lub tekturowego pudła, które zostaje ustawione kilka metrów przed nim. Zamiast reklamówek z gazetami można wykorzystać papierowe samoloty.

 

Przy pomocy rodzica możecie wykonać samolot z papieru.

https://www.youtube.com/watch?v=0vcMTrLAmQo

 

Wykonaj kartę pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=68

 

Piątek 9 kwietnia 2021r.

Zabawa rozwijająca zmysł dotyku „Poznajemy za pomocą dotyku”

Drobne przedmioty, mazaki, kartki. Dziecko siada na dywanie. Przed z nim leży sztywna kartka (np. z bloku technicznego) i mazak. Dziecko trzyma ręce za plecami. Rodzic podaje mu jakiś przedmiot (np.: klucz, długopis, filiżankę z kącika lalek itp.). Po rozpoznaniu przedmiotu za pomocą dotyku dziecko rysuje go na leżącej przed nim kartce.

Wykonaj kartę pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=71

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Poruszamy się.”

Dziecko naśladuje jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w piłkę... na hasło, nazwę tej czynności podaną przez rodzica.

• Rozmowa na temat czynnego wypoczynku z rodzicem

− Jak lubisz odpoczywać?

− Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień przed komputerem, czy – bawić się na podwórku?

− Jakie zabawy ruchowe lubisz?

− Czy zdrowo jest się poruszać?

• Zapoznanie ze sposobem wykonania prac. Kartki z bloku technicznego, kredki, nożyczki, klej, papier kolorowy.

Narysujcie na kartonie, co lubicie robić: Jaki sport uprawiać? Może wytniecie z papieru kolorowego skakankę, piłkę , hulajnogę i dorysujecie siebie. Będą świetne prace!

 

***********************************************

PONIEDZIAŁEK (29 III 2021r.)

Tematyka „KOLOROWE WIELKANOCKI”

Zachęcam do obejrzenia bajki- rysowanki :

https://www.youtube.com/watch?v=1n8yF1I4kPU

Posłuchaj wiersza D.Gellner ”Wielkanoc”- może nauczycie się fragment i powiedzie przy śniadaniu wielkanocnym.

Na wielkanocnym stole

jest kolorowo i świątecznie.

Zielone wstążeczki owsa

otaczają pisanki bajeczne.

Słodki, cukrowy baranek,

obok palma nadęta,

baby dobrze polukrowane –

stół zaprasza na święta!

 

Moja propozycja na wielkanocnego zajączka.

WIELKANOCNY ZAJĄCZEK

https://www.youtube.com/watch?v=vkmbDV4a1Ds

WYKONAJ KARTĘ PRACY.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=60

 

WTOREK ( 30 III 2021r.)

Ćwiczenia logopedyczne z wykorzystaniem wiersza K. Datkun-Czerniak „Kurka.”

Dziecko:

Kurko, kurko - dwa razy uderza w ręce partnera(może być rodzeństwo, rodzic)

To twoje podwórko? - wykona obrót wokół własnej osi, w lekkim skłonie, za ręką wskazującą kierunek obrotu

To moje podwórko - wykonuje obrót wokół własnej osi w przeciwnym kierunku,

I to moje piórko! - trzy razy klaszcze w dłonie partnera,

Jeśli chcesz – krzyżuje ręce, przeciągają się, to je bierz!

Jak chcesz dwa - uderza o uda, klaszczą w swoje dłonie, klaszcze w dłonie partnera

dam ci je - uderza o uda, klaszczą w swoje dłonie, klaszcze w dłonie partnera.

 

Wykonajcie na patyczkach zajączka, kurczaczka i jajeczko wg instrukcji.

https://www.youtube.com/watch?v=S8q-QLcI6hs

Wykonaj kartę pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=62

 

ŚRODA (31 III 2021r.)

Pokolorujcie tą kolorowankę wielkanocną i potnijcie ją na części .Zróbcie z niej puzzle i naklejcie na kolorowy karton.

https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/wesolej-wielkanocy-zajaczek-i-pisklak/

Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem metody W. Sherborne

Rozwijanie świadomości własnego ciała

• Wirujący bączek – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.

• Chowamy się – w siadzie, przyciągają kolana, chowają głowy; rozprostowuje się do pozycji leżącej.

• Gorąca podłoga – biega z wysokim podnoszeniem kolan.

• Na szczudłach – chodzi na sztywnych nogach.

• Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach wciska wszystkie części ciała w podłogę. Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu

• Przez tunel – dzieci przemieszcza się na czworakach przez przeszkody ustawione na dywanie przez rodzica

• Pogoń na kolanach – dziecko ucieka na kolanach przed rodzicem na dywanie.

 

CZWARTEK (1 IV 2021r.)

Zabawa plastyczna ”Białe jajko”

Poproście rodziców o narysowanie kształtu jajka na białym kartonie i ozdóbcie go najpiękniej jak potraficie. Oto propozycje:

-drobne kawałeczki kolorowej bibułki i kolorowym papierem

-rozpłaszczone kuleczki i wałeczki kolorowej plasteliny

- małe obrazki wycięte z kolorowych czasopism,

-sznureczki powstałe przez zwinięcie pasków kolorowej bibułki

- malowanie farbami w piękne szlaczki

-malowanie pastelami olejnymi

- kawałki kolorowych szmatek

 

Posłuchajcie wiersza K. Datkun-Czerniak „Jajko”

Kura zniosła jajo i przetarła oczy:

– Jakie ono białe – zawołała głośno:

– Kok-kodak, kok-kodak… (dziecko naśladuje głos kury)

co w kurzym języku może znaczyć tak: – Ratunku! Pomocy!

Zbiegły się gęsi, kaczki, indyczki – cały podwórkowy drób.

A kura płacze i woła: – Jajko jest chore!

Patrzcie, jakie jest blade.

Och, moje jajeczko! Wezmą cię do szpitala.

Już cię pewnie nie zobaczę!

Rzekła gąska: – Gę, gę, gę… (dziecko powtarza)

Moja kurko, przyjaciółko, jajko jest takie, jak należy.

Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze,

zrobi z niego pyszności,

i twoje jajko w domu na stole zagości.

A jeżeli – tak się zdarzyć może – będą święta,

twoje jajko, razem z innymi jajkami…

zalśni kolorami!

Narysujcie zwierzątka z wierszyka.

 

PIĄTEK ( 2 IV 2021r.)

Narysuj zajączka z krasnalem Tadziem.

https://www.youtube.com/watch?v=x8MtFu909cs

 

Improwizacje melodyczne.

Dziecko uczy się na pamięć tekstu:

 

Pisanki, pisanki, jajka malowane,

nie ma Wielkanocy bez pięknych pisanek.

 

Potem układa do niego własne rytmy „grając” na pokrywce, na łyżkach drewnianych, na metalowych miskach.

Obejrzyjcie bajeczkę o wielkanocnej przygodzie zebry ZOU.

https://www.youtube.com/watch?v=v7xSHuAnrFA

Może pobawicie się z rodzicami w szukanie pisanek w ogrodzie. Zapraszam do wspólnej zabawy.